Vanlige spørsmål

Hva er Essentiel?

Essentiel er en norsk nettbutikk som fører kvalitetsprodukter innenfor kategoriene; hår, hud og generell velvære. Vårt mål er å tilby produkter som forenkler og forbedrer rutinene og hverdagen din. Vi mener at alle fortjener mer tid til selvpleie, også i en hektisk hverdag. Essentiel ble til for å fremme hverdagsluksusen til alle!

Vi i Essentiel savnet en nettbutikk som samler det beste av rutine- og selvpleieprodukter. Produktene som utgjør rutinene dine bør ikke ligge under en “annet”-kategori. En så viktig kategori fortjener å være en overskrift.

Produkter og materialer

Jeg har et spørsmål om et produkt

Alle våre produkter er beskrivet i produktbeskrivelse og/eller i bloggene våre. Finner du ikke svar på det du lurer på hjelper vi deg mer enn gjerne. Kontakt oss gjennom kontaktskjemaet eller på e-post: kundeservice@essentiel.no. 
OBS! Svarene våre kan havne i søppelpost. 

Hvilke materialer bruker dere?

Lær mer om våre materialer og tekstiler her.

Min ordre og bestilling

Hvordan gjør jeg endringer på ordren min?

Det er dessverre ikke mulig å gjøre endringer etter du har betalt ordren din. Ønsker du å fjerne en vare fra bestillingen kan du sende oss en melding på kontaktskjema eller på e-post på: kundeservice@essentiel.no. Vi kan da fjerne gjeldende vare, og refundere deg pengene. Vi har fortløpende ordrebehandling, og kan derfor ikke garantere at kansellering av bestillingen går gjennom før sending. Vi henviser da til din angrerett som kunde, som du kan lese mer om her.

Jeg angrer på kjøpet mitt, hva gjør jeg nå?

Hvis du angrer på kjøpet ditt kan du skrive til oss før varene dine er sendt. Vi kan da avbryte kjøpet ditt, og refundere pengene dine. Vi har fortløpende ordrebehandling, og kan derfor ikke garantere at kansellering av bestillingen går gjennom før sending. Vi henviser da til din angrerett som kunde, som du kan lese mer om her.

Har dere mottatt bestillingen min?

Du vil motta en ordrebekreftelse på samme e-postadresse som du registrerte ordren din med, når din bestilling er gjennomført. OBS! Mailen kan havne i søppelpost.

Kan jeg endre betalingsmåte etter innsendt bestilling?

Nei, dessverre kan du ikke endre betalingsmetode etter vi har mottatt bestillingen din.

Frakt og levering

Hvor er ordren min?

Du mottar sporingsdetaljene til pakken din på mailen du registrerte kjøpet ditt på.

Hva er leveringstiden?

Normalt er leveringstiden på 2-5 virkedager. Noen ganger kan ordren ta 7 dager å levere.

Tilkommer toll eller MVA på ordren min?

Nei, det er ingen toll på varene dine fra oss. Vi sender fra vårt lager i Oslo, og det er derfor ingen toll innenlands i Norge. MVA/moms er inkludert i prisen på varene fra Essentiel.

Hva koster frakten?

Frakt koster 75 kr. Er bestillingen din på over 699 kr etter eventuell rabatt, får du gratis frakt. All info om frakt finner du her.

Hvor lenge ligger pakken min på postkontoret?

Pakken din ligger 7 dager hos postkontoret.

Hva skjer dersom jeg ikke henter ut pakken min?

Pakken din vil da bli returnert til avsender, hvor du som kunde betaler fraktgebyret for en ikke-opphentet pakke. Du vil bli belastet med et gebyr for å dekke frakt og håndteringskostnader, på 89 kr.

De samme reglene gjelder bestillinger som nektes mottatt, eller ordre som ikke kan leveres til deg på grunn av feil oppført adresse, manglende merking av postkasse, og/eller andre forhold som du som kunde er ansvarlig for. På grunn av dobbel frakt vil du ikke refunderes summen du betalte for frakt ved din opprinnelige bestilling. 

Retur

Hvordan kan jeg returnere varen min?

Du kan returnere varene dine innen 14 dager, fra dagen du mottok varene dine. Kontakt oss på kontaktskjema eller kontakt@essentiel.no, så sender vi deg en returetikett. Av miljøhensyn mottar du ikke returseddel sammen med pakken din. Du har 14 dagers åpent kjøp. Forsegling på varene må ikke være brutt. Merk at returretten din kun gjelder dersom du gir oss melding om at du ønsker å benytte din returrett, og at varen sendes tilbake innen 14 dager i original stand.

Kan jeg sende ulike ordrer i samme retur?

Ja, du kan gjerne sende flere returer i én pakke. Det er ekstra bra for miljøet.

Kan jeg bytte varen min?

Du kan ikke bytte varer du kjøper fra Essentiel. Du kan returnere, og få tilbake pengene dine innen 14 dager. Du kan deretter legge inn en ny bestilling på varen du ønsker.

Reklamasjon og garanti

Hvordan reklamerer jeg på en ødelagt vare? 

Opplever du feil med din vare må reklamasjon sendes så fort du oppdager feilen. Reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil, ikke normal slitasje. Reklamasjonsretten er på to år.

Kontakt kundeservice på kundeservice@essentiel.no om du ønsker å reklamere, slik at vi kan hjelpe deg. Send med bilde av feilen. Før du sender inn din reklamasjon til oss, må du være sikker på at reklamasjonen ikke skyldes noe du selv har gjort. Du må også melde fra til oss, og sende oss varen innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen dersom du skal ha rett til å reklamere. Du bekoster selv fraktkostnad for retur.

Jeg er misfornøyd med produktet mitt, kan jeg reklamere på det?

Hvis produktet har en feil kan du reklamere, men ikke hvis produktet ikke oppnår ønsket effekt på din hud. Vi kan ikke garantere hvordan din hud reagerer på produktene vi selger.

Det mangler en vare i pakken min?

Kontakt oss på kundeservice@essentiel, så hjelper kundeservice deg.

Min side

Hvordan tilbakestiller jeg passordet på min bruker?

Trykk på "Har du glemt passordet ditt?" på Min side

Hvordan endrer jeg adressen min?

Du endrer adressen din under "Adresser" inne på Mine sider. Logg inn først, deretter kan du endre.

Tekniske problemer

Hvor melder jeg ifra om tekniske problemer?

Kontakt oss på kontaktskjema eller på mail: kontakt@essentiel.no.

Nyhetsbrev

Hvilke fordeler får jeg ved å melde meg på nyhetsbrevet?

Ved å melde deg på nyhetsbrevet er du først til å motta tilbud, nyheter, tips og inspirasjon.

Hvordan avregistrerer jeg meg av nyhetsbrevet?

Du kan avregistrere deg ved å trykke på Unsubscribe, nederst på mailene du mottar fra oss. Eventuelt kan du kontakte oss på kontakt@essentiel.no, så melder vi deg av.

Fant du ikke det du lurte på?