Retur og reklamasjon

Hvis du angrer pÄ ditt hos Essentiel kan du returnere varene dine til oss. Vi gjÞr oppmerksom pÄ at retur koster 69kr. Av hensyn til miljÞet legger vi ikke ved returseddel i pakken din. Send mail til kundeservice@essentiel.no for Ä fÄ tilsendt returseddel.

Du har 14 dagers Äpent kjÞp. Forsegling pÄ produkter mÄ ikke vÊre brutt.

Retur til nettbutikken og tilbakebetaling

Hvis du returnerer varer tilbake til vÄr nettbutikk vil pengene bli satt inn pÄ det kortet du benyttet ved betaling, eller pÄ din bankkonto dersom du har valgt fakturabetaling.

Har du handlet med faktura fra Klarna, kontakter Klarna deg for tilbakebetalingsdetaljer. Dette skjer etter Essentiel har mottatt varen fra deg.

Tilbakebetaling skal skje innen 14 dager etter at Essentiel har mottatt returen.

Bytte

Vi gjÞr kun returer, og gjÞr dessverre ikke bytter. Ønsker du ny vare eller variant mÄ du legge inn ny ordre. 

Reklamasjon

Opplever du feil med din vare mÄ reklamasjon sendes sÄ fort du oppdager feilen. Reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil, ikke normal slitasje. Reklamasjonsretten er pÄ to Är.

Kontakt kundeservice pÄ kundeservice@essentiel.no om du Þnsker Ä reklamere, slik at vi kan hjelpe deg. Send med bilde av feilen.

Angrerett

IfĂžlge Angrerettsloven kan du angre pĂ„ bestillingen din innen 14 dager etter at du fikk varen tilsendt. Velger du Ă„ bruke angreretten fĂ„r du tilbake portokostnadene du hadde ved bestilling.Â